Ford 8210 force 2 1989
11.876 visninger
|
Oprettet:
Ford 8210 force 2
Årgang:
1989
Motor:
en standard kvadrant motor 112*112
Vi skal måske bruge flere kræfter senere så kan være den bliver skruet i pumpen og får en turbo.
R6
det er en 6,6 liter dieselmotor
yder 400 Nm og 110 Hk
Vi skal måske bruge flere kræfter senere så kan være den bliver skruet i pumpen og får en turbo.
R6
det er en 6,6 liter dieselmotor
yder 400 Nm og 110 Hk
Hestekræfter
110 Hk. med hydragiske Quick-change gear. bedre kendt som dualpower.
Så når du virkelig mangler hestekræfter så klikker man den bare ned i skildpadde og så trækker den lige lidt mere, den vel kendte Ford Power
yder lige under de 200 bar i olietryk
Så når du virkelig mangler hestekræfter så klikker man den bare ned i skildpadde og så trækker den lige lidt mere, den vel kendte Ford Power
yder lige under de 200 bar i olietryk
Hjultype
4WD
18,4-38 bag
14,9-28 foran
18,4-38 bag
14,9-28 foran
Udstyr
der lige kommet et sony afspiller i.
den blev efter sidste hårde vinter sendt til Slagelsemaskinforetning for at få monteret en front lift. det blev der så.
løfter 3400 kilo med to stempler.
der er ved at blive bygget plads til vægt bagpå så den kan stå fast til vinter.
der kommet nye dækbag på
alle arbejdslygter - de to store foran er skiftet til nye originale
små ting som håndbremsen kontakterne er blevet modificerende så de virker bedre.
den blev efter sidste hårde vinter sendt til Slagelsemaskinforetning for at få monteret en front lift. det blev der så.
løfter 3400 kilo med to stempler.
der er ved at blive bygget plads til vægt bagpå så den kan stå fast til vinter.
der kommet nye dækbag på
alle arbejdslygter - de to store foran er skiftet til nye originale
små ting som håndbremsen kontakterne er blevet modificerende så de virker bedre.
Stævner
Traktoren har ikke deltaget i nogle stævner.
men kan jo værre det kommer.
men kan jo værre det kommer.
Beskrivelse
en af de mest stabile og bedste traktorer der er lavet til dato.
arbejder som maskine/gravefører hvor jeg kører mange nye, men intet måler sig med kræften fra Ford. det geneneralt de gamle for der bare kan slæbe. aller største - er der ikke er automatgear/vendegear i. det ville jeg sige som eneste minus.
man bliver sku lidt træt af og skifte gear når man kører i flere dage i træk.
min kærlighed for Ford er kun blevet stærkere efter indkøbet af denne.
planerne lige nu står lidt stille med den, men der skal laves lidt lak fejl og sidespejle snart .
arbejder som maskine/gravefører hvor jeg kører mange nye, men intet måler sig med kræften fra Ford. det geneneralt de gamle for der bare kan slæbe. aller største - er der ikke er automatgear/vendegear i. det ville jeg sige som eneste minus.
man bliver sku lidt træt af og skifte gear når man kører i flere dage i træk.
min kærlighed for Ford er kun blevet stærkere efter indkøbet af denne.
planerne lige nu står lidt stille med den, men der skal laves lidt lak fejl og sidespejle snart .
Ford 8210 force 2
sep 2011
Følger: 31 Følgere: 38 Traktorer: 5 Emner: 6 Svar: 67
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 11
et puste rum i det den skifter .i sær hvis den er ved at dø og du så skifter ned
aug 2011
Følger: 46 Følgere: 48 Traktorer: 4 Emner: 8 Svar: 81
det skal jeg ikke kunne udtale mig om. har aldrig kørt i en gammel mercedes med automatgear. men jeg ved hvordan en dualpower virker og den gearer enten ned eller op.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 11
men er det ikke lige som de gamle Mercedes automatgear hvor den tager omdrejninger mellem gearskift og så tvinger motoren ned når du skifter gear til et højere.
aug 2011
Følger: 46 Følgere: 48 Traktorer: 4 Emner: 8 Svar: 81
du siger at den ikke gearer op eller ned, når du bruger dual poweren? aaaargh, den skal du lidt længere ud på landet med! og det "gassen op" du snakker om, er kun fordi at der går lidt tid fra at den lukker olien ud af "høj koblingen" til at den har lavet tryk i "lav koblingen" og kobler til.
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Traktorer: 1 Svar: 4
Men ellers rigtig fin 8210 tjek eventuelt min...
klaus k.
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Traktorer: 1 Svar: 4
det er rigtigt nok at du oplagre lidt energi i svinghjulet lige ved skiftet men det der er oplagret bliver bare brugt til tilkoblingen i det lave gear så du når ikke at få energien ud til baghjulene ...
klaus k.
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 36 Traktorer: 5 Emner: 9 Svar: 153
ja det er rigtigt som du siger Joachim, men det er kun toeretisk, sådan er det altså ikke i praksis. sorry
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 11
6572 har bare glemt at runde op.
der forskel på force I og force II
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 11
når du aktiver dualpoweren så gear den intet ned eller op hvis den er ved at dø eller virkelig trækker så kan man slå haren til og så gasser den en gang op inden den skifter den tager omdrejlinger tvinger motoren ned i omdrejninger og bruger der på noget af det oplagrede energi som er i svinghjulet
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 34 Traktorer: 4 Emner: 3 Svar: 162
En 6 benet ford er på 6572 cm3 og så runder man op til 6,6.Og det er de alle sammen om den hedder 7810 eller tw35. Og med hensyn til dualpoweren er det stort set det samme i alle større ford traktorer og det med at lagre energi er vist en and. Ellers er det en flot traktor og den er da velkommen.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 11
der meget stor forskel på de 6 cylinderet motorer
det rigtig de alle er kvadrantmotorer men slagvolumen er meget varierne
http://konedata.net/Traktorit/ford7710mkII.htm
Duelpower er sku det normale ord.
men da Ford første gang præsenteret det kaldte de det
hydragiske Quick-change gear
husk der er flere forskellige udgaver af Ford 8210
men ellers tak for kommetaren tjekker da lige din profil ud en gang
sep 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Traktorer: 1 Svar: 27
Velkommen til med den fine ford ;D
Kunne godt tænke mig der blev rettet lidt i teksten.
Ford 6 cylinder er normalt 6,6 l.
http://www.tractordata.com/farm-tractors/005/9/6/5961-ford-8210-engine.html
Også i daglig tale plejer vi at kalde dit (hydragiske Quick-change gear) for duelpower
Men ellers rigtig fin traktor