Deutz D 6206 1974
12.523 visninger
|
Oprettet:
Deutz D 6206
Årgang:
1974
Motor:
Deutz F4L 912 firetakts diesel med direkte indsprøjtning
4 Cylindre 3,8 L Luftkølet
Boring x slaglængde 100 x 120 mm
Bosch A rækkepumpe med RSV regulator
Dysernes åbningstryk 175 bar
Større dyser Bosch DLLA 149S 490 (De bruges vist i en Deutz 13006)
Før hed dyserne Bosch DLLA 149S 394
Efter monteret Garret turbo fra en 3,9l Perkins motor (Bruges i MF 4255), sidder også på en 4,4l Perkins motor (Bruges i Hydrema 906C).
Universal intercooler med 3" studser
1 Renoveret topstykke med runde hjørner, de tre andre er planet. (Historie under bemærkninger)
Motoren vejer 325 kg med svinghjul
4 Cylindre 3,8 L Luftkølet
Boring x slaglængde 100 x 120 mm
Bosch A rækkepumpe med RSV regulator
Dysernes åbningstryk 175 bar
Større dyser Bosch DLLA 149S 490 (De bruges vist i en Deutz 13006)
Før hed dyserne Bosch DLLA 149S 394
Efter monteret Garret turbo fra en 3,9l Perkins motor (Bruges i MF 4255), sidder også på en 4,4l Perkins motor (Bruges i Hydrema 906C).
Universal intercooler med 3" studser
1 Renoveret topstykke med runde hjørner, de tre andre er planet. (Historie under bemærkninger)
Motoren vejer 325 kg med svinghjul
Hestekræfter
Originalt 60 Hk
Efter montering af turbo og intercooler og 4 omgange i pumpen er den bremset til 100 hk på tappen ved et ladetryk på 0,6 bar.
Opdatering
Efter at den har fået monteret større dyser er den skruet 1 omgang ned i pumpen. Så den har nok stadigvæk 100 hk på tappen.
Efter montering af turbo og intercooler og 4 omgange i pumpen er den bremset til 100 hk på tappen ved et ladetryk på 0,6 bar.
Opdatering
Efter at den har fået monteret større dyser er den skruet 1 omgang ned i pumpen. Så den har nok stadigvæk 100 hk på tappen.
Hjultype
For: 7.50-16 Natier i den ene side og Eurostone i den anden
Bag: Før Goodyear Super Traction 13.6-36
Nu BKT TR-135 18.4 - 30 med 190 kg hjulvægt i hvert hjul.
Før originale ny malede fælge.
Nu sprit nye fælge fremstillet efter mål så de passer 100% til de nye dæk og til traktoren.
Bag: Før Goodyear Super Traction 13.6-36
Nu BKT TR-135 18.4 - 30 med 190 kg hjulvægt i hvert hjul.
Før originale ny malede fælge.
Nu sprit nye fælge fremstillet efter mål så de passer 100% til de nye dæk og til traktoren.
Udstyr
Sekura S70 Førerhus
Rustfrit rør 2"
Arbejdslygter for og bag
2 Stk. rotorblink
Turbo og Intercooler
Brede bagdæk
190 kg hjulvægt i hvert baghjul
Hjemmelavet beslag til den Gl. model ford frontvægte og tre stk.
hjemmelavede.
Nyt sæde fra Granit
Rustfrit rør 2"
Arbejdslygter for og bag
2 Stk. rotorblink
Turbo og Intercooler
Brede bagdæk
190 kg hjulvægt i hvert baghjul
Hjemmelavet beslag til den Gl. model ford frontvægte og tre stk.
hjemmelavede.
Nyt sæde fra Granit
Stævner
Beskrivelse
Vi hentede traktoren ved vores nabo da han stoppede med at drive landbrug, den havde stået stille i nogle år. Det ringest kølede topstykke var revnet op langs indsugningsventilen. Men udover det gik den fint.
Vi skiftede det bagerste topstykke og fik de resterende tre planet, og nu går den meget bedre.
Køleribberne på cylindre og topstykker var helt tilstoppede, så det var her fejlen lå.
Ellers er dørene blevet fusket lidt med, da meget af dem er rustet væk. Da vi ikke har et svejseværk har vi skruet noget patent bånd på, det holder rigtigt godt sammen på det hele.
Fælge, skærme og noget af førerhuset er malet
Div. bolte og møtrikker er efterspændt.
Ny hjemmelavet bagrude ramme, da den originale er væk.
Den har efterhånden kørt med lidt forskelligt vejhøvl, Kverneland stenomat plov 3 furet 16", cemet tromle, en 8 meter græsmarksharve, 3 meter Fraugde stubharve, JF høvender, 3 meter Nordsten såmaskine en 4 furet 16" Fraugde plov, min egen 4 furede Fiskars Agrosta plov type KHN 314 med KHN muldplader.
Vi skiftede det bagerste topstykke og fik de resterende tre planet, og nu går den meget bedre.
Køleribberne på cylindre og topstykker var helt tilstoppede, så det var her fejlen lå.
Ellers er dørene blevet fusket lidt med, da meget af dem er rustet væk. Da vi ikke har et svejseværk har vi skruet noget patent bånd på, det holder rigtigt godt sammen på det hele.
Fælge, skærme og noget af førerhuset er malet
Div. bolte og møtrikker er efterspændt.
Ny hjemmelavet bagrude ramme, da den originale er væk.
Den har efterhånden kørt med lidt forskelligt vejhøvl, Kverneland stenomat plov 3 furet 16", cemet tromle, en 8 meter græsmarksharve, 3 meter Fraugde stubharve, JF høvender, 3 meter Nordsten såmaskine en 4 furet 16" Fraugde plov, min egen 4 furede Fiskars Agrosta plov type KHN 314 med KHN muldplader.
Deutz D 6206
mar 2016
Følger: 15 Følgere: 8 Traktorer: 3
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
Dækkene har jeg købt af en jeg kender så dem fik jeg meget billigt.
Fælgene har jeg fået lavet ved NDI, fortalte dem bare hvilke dæk der skulle på og hvilken indpresning jeg gerne ville have og så lavede de dem så de passer.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 28 Traktorer: 1 Svar: 484
Kig eventuelt forbi denne udfordring og smid en stemme!
http://www.traktorgalleri.dk/udfordring/3629-fordson_super_major_vs_volvo_bm_2250?i=1&sort=4&redc=1
Mvh.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
Vi har bare sat noget patentbånd fast i det gode metal, hen over revner osv. det holder lidt sammen på det hele.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
aug 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Traktorer: 1 Emner: 3 Svar: 37
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 7 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 22
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Traktorer: 1 Emner: 8 Svar: 117