MF 35 der driver mig til vanvid ! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Håber i kan hjælpe mig, jeg har en MF 35 3 cyl. diesel Perkins der driver mig til vanvid.
Jeg har renset tanken, haft alle rør fra tankhane og helt hen til højtrykspumpen af og blæst dem rene, jeg har skiftet fødepumpen, skiftet dieselfilter 1 & 2 skiftet forvarmerspiralen, alligevel bliver den ved med at gå i stå, nogle gange kan den køre 30 min. andre gange kan kører den kun 2 min. Når den går ud af sig selv er den nærmest umulig at få liv i igen. Jeg har håndpumpet til der kom diesel ud af udluftningsskruen på filter 1, jeg kan ikke få diesel ud af den nederste udluftningsskrue på højtrykningspumpen med den alm. håndpumpe, kun når jeg tørner motoren, den øverste udluftningsskrue kommer der slet ikke noget ud af.
Hvad er det jeg overser? Håber i kan hjælpe.
Bedste hilsner.
Carsten.
jan 2012
Følger: 35 Følgere: 88 Traktorer: 10 Emner: 14 Svar: 208
Har du prøvet at løsne tankdækslet når den er gået i stå, for at se om det får den til at starte lettere ?
mvh. Max Madsen
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Ja, har prøvet at køre uden tankdæksel da jeg havde en mistanke til at den sugedd vakum i tanken, men det hjalp ikke
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 114 Traktorer: 6 Emner: 19 Svar: 877
Den skal luftes ud hver gang eller hvordan? Hva hvis du sætter den til at suge direkte fra en dunk op i pumpen? Altså kører uden om det hele, hvordan ter den sig så? Så kan man nærmest arbejde sig baglæns derfra.. Det skal ikke være andet end et mikroskopisk hul.. Var det også galt FØR du skiftet filter, eller blev det bare værre der?
apr 2015
Det ved jeg godt nok ikke, der er ikke nogen steder der kommer diesel ud. Er det højtrykspumpen du tænker på den kan suge direkte op i? Kan den det? Den har stået stille i nogle år, og har gjort det lige siden den blev startet op, det mest mærkelige er at den en enkelt gang har kunnet køre i 3-4 timer uden at gå ud, (til sidst gik den dog ud)
Jeg syntes ikke rigtig der er noget der hjælper når den skal igang igen, jeg løsner det ene dyserør og kører længe på starteren, og til sidst kommer den så. Den lufter vel sig selv ud når den først er igang?
jan 2014
Ja, prøv at lade den suge direkte i fødepumpen..
Men det burde snart være nogle rør HVIS det er der den er gal..
Men virker underlig når tanken ligger over det hele...
dec 2014
Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 921
jan 2014
Man lærer ligesom at se på kragerne, på anlægsfladerne hvad der skal til.. Syntes vores har været ret så taknemmelige, både den og de andre perkere der ligger i 400/430...
dec 2014
jan 2014
Har altid taget mine forholdsregler når jeg har lavet noget, og dem holder jeg ved..
Men et emne som det her, irriterer en, for man kan ikke selv få maskineriet i hånden.. Og lige prøve dem ting selv, andre ryster på hovedet af, men som virker...
dec 2014
På oven stående er der en komplet rep håndbog over en dpa pumpe og der kan man let se hvordan den skal skilles og samles så hvis man står i et fint og dejligt værksted så kommer man jo heller ikke til at fryse fingrene. jeg kan hilse og sige at i snestorm så kan man godt blive lidt nervøs for at tabe en lilledims og så er festen jo forbi.
jan 2014
apr 2015
jan 2014
Der var en lille hul, som det ikke har kørt ud af før der kom luft den anden vej. Og har været knastør indtil da...
Ikke noget med sagen at gøre, men stadig svært at finde de huller...
Og den kører fint indtil da? Hvad gør den når den begynder? Som om den løber tør, hakker, eller hvordan?
apr 2015
Den dør bare, ligesom man cuttede brændstoftilførslen, den begynder ikke og hakke eller gå ujævnt. Det undrer mig at jeg jo kan se der bliver trykket diesel ud i dyserørene med det samme når jeg forsøger at starte igen?
apr 2015
Jeg tror ikke det er det, jeg har haft det hele skilt ad og renset
apr 2015
MF 35 der driver mig til vanvid !