{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.834 visninger | Oprettet:

Ford/new holland koblingsfejl {{forumTopicSubject}}

Hej vi har en ford/new holland 7840 sle med en fejl i koblingerne.
I må lige have mig undskyldt men er ikke alt for skarp i ford med delvis powershift.
Fejlen er de to lave koblinger hvis man gearer ned i dem så står den bare stille, og man kan mærke at den trækker en smule fremad. Jeg tænker bare at det næsten er umuligt at to koblinger kan gå i stykker på precis samme tid.
Jeg tænkte på hvad det ellers kunne være, den viser ingen fejlkoder, ikke andet end lampen før lavt gearolie tryk.
Fejlen kom på begge lave koblinger på samme tid dvs. 4-5 og 7-8 gear virker perfekt.
Håber i kan hjælpe.
Mvh. Ole


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford/new holland koblingsfejl
  • #1   5. jun 2012 Hmm nu jeg ikke lige så meget inde i Ford..
    Men den powershift, er vel kun en high/low ikke?

    For så er det jo samme kobling du skifter ned i, og derfor "mangler" begge gear.. Grunden til du alarm for lavt olietryk, er jo at koblingen er defekt, olietrykket fiser ud der også kan pumpen ikke holde tryk..


  • #2   5. jun 2012 Hej, er det en full powershift madkasse der i den? eller er der 3 gear stænger med en high low kontakt? hvis det er den sidst nævnte gear kasse, så er det rigtigt som Kent Rønbo siger. men er det den første nævnte gear kasse så skal du have kalibreret din gear kasse også skal du skifte dine olie filtre og hydra filtre på bagtøjet. kalibreringen kan du finde og læse om i instruktionsbogen.

  • #3   5. jun 2012 Hej. min far er gammel-ford mand, og vi har selv sådan en fin 7840 SLE ude i laden.. jeg ville lige prøve at spørge ham om han ikke kan finde de gamle 40-serie bøger frem:) jeg vender tilbage ! smiley

  • #4   5. jun 2012 Jacob l: mange tak lyder rigtig godt.
    Kent Rønbo C: ja det var også mit umiddelbare indtryk men det kan næsten ikke passe at to koblinger ryger på precis samme tid. Kan det ?
    jeg har overvejet om det kan være den fødepumpe der ikke kan lave nok tryk til koblingspakken foran men jeg ved ikke om der sider to pumper dvs. en til hver pakke. ikke fordi jeg er så klog på emnet men den måler der måler olietrykken må da sidde mellem pumpen og forbrugeren der i dette tilfælde er koblingen, så kan det jo både være koblingen, pumpen eller tilførslen. hvad tror i.
    Foresten tak for hurtigt svar allesammen.
    Mvh Ole


  • #5   5. jun 2012 tror du skal regne med at du har en utæt hovedkobling.
    der sidder 4 koblinger i sådan en gearkasse. de 2 første koblinger er hovedkoblinger og de sidste 2 er en høj og en lav kobling. de 2 hovedkoblinger bruger den til at koble til med når man begynder at køre, ligesom en mekanisk køre kobling.
    den måde den skifter gear ved er at den skiftets til have en hovedkobling og en høj eller lav kobling koblet til. altså 1 gear: lav hovedkobling og lav alm kobling. 2 gear: lav hoved kobling og høj alm kobling. 3 gear: høj hovedkobling og lav alm kobling. 4 gear høj hovedkobling og høj alm kobling.
    det forklarer også hvorfor din lavtrykslampe for gearkassen lyser.
    håber du kan forstå det og bruge det til noget.

    men lige et spørgsmål til dig. tror du ikke den lampe der lyser betyder noget? eller er det bare normalt at man kører videre med en advarselslampe der lyser?


  • #6   5. jun 2012 Hej Dennis s:
    Kassen der sidder i den er en 16x16 Du kan skifte elektrisk fra 1-4 og så skal man skifte manuelt op i højere kasse derefter 5-8 gear.
    Mvh ole


  • #7   5. jun 2012 okay Kim s:
    Her er et svar til dig. siden den lampe begyndte at lyse, så har den ikke kørt en meter andet end ind i garagen. jeg ved godt hvad der betyder lavt olietryk. og det er ikke noget at kimse af.
    Den får ikke lov til at lave noget før den er iorden igen.
    jeg ved godt at den mangler olietryk men igen så forstod jeg ikke hvordan 1 og 2,5og 6 gear var røget på samme tid, men med din fine forklaring er jeg blevet lidt klogere.
    Det var egentligt lidt sjovt at du troede at jeg var kørt videre, dog ikke.



  • #8   5. jun 2012 fordi jeg troede det, var fordi du skrev sådan her: "Jeg tænkte på hvad det ellers kunne være, den viser ingen fejlkoder, ikke andet end lampen før lavt gearolie tryk." og for mig at høre lød det bare som om at du tog den lampe for givet som visse bønder gør. og taler af erfaring som gammel new holland mekaniker.

    men det med en utæt hovedkobling er set flere gange. derfor vil jeg tro at det er det der er galt


  • #9   5. jun 2012 Tak for det.
    Jeg formulerede mig måske ikke så korrekt som jeg skulle.
    Lamperne er der jo for at advare mig. De bliver taget seriøst.
    Tak for svar.


  • #10   5. jun 2012 jeg bliver nødt til at spørge jer.
    Jeg forstod det som om at hovekoblingerne sidder mellem motoren og gearkassen.
    Hvis man skiller den ad på midten kan man så komme til koblingen og få den us ad den vej.
    jeg har også hørt at manogså kan komme ned ovenfra via en stor klap oppe fra kabinen.
    Er det helt forkert eller?


  • #11   6. jun 2012 det kunne muligvis også være sidedæksel på gearkassen, hvor der sidder en "labyrint pakning". men tør ikke at sige det er det.

  • #12   7. jun 2012 Okay.
    Jeg prøver at kigge på det.
    Tak
    Mvh. Ole


  • #13   8. jun 2012 Vi havde en new holland 8340 med den samme fejl. Vi fandt senere ud af at det ikke kunne betale sig at lave den, så vi byttede den væk. Vh Anders

  • #14   9. jun 2012 Okay. Jeg kigger på det
    Mvh. Ole


  • #15   21. jun 2012 lige et update: vi har fundet ud af at c2 koblingen skal renoveres samtidig skal den have renoveret synkromessen i vendegearet.
    Tak for hjælpen allesammen.


  • #16   22. jun 2012 er det fordi den er utæt at den så ikke har kunnet holde tryk, så belægningen er feset af?

  • #17   22. jun 2012 Hej igen.
    Som du nok ved sidder der en stor oring og tætner for tilkoblingstrykket i koblingen. den var en smule i stykker, så den har muligvis ikke haft nok tryk til at koble ordentligt til og så er belægningen skramlet af.
    Jeg ved ikke om den har gledet i koblingen da vi havde købt den sådan.
    Mvh. Ole


  • #18   22. jun 2012 Så ja du har helt ret.

Kommentér på:
Ford/new holland koblingsfejl

Annonce