3.426 visninger
|
Oprettet:
Olie til en Deutz fahr D6507 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Har spurgt 3 nu og de siger at det er en 10/40 motor olie der skal på til fx styre cylinder osv. Kan det passe ?
Jeg tænker en hydraulik olie men de siger alm olie.
Mvh
Michael
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 232
F.eks. Petersens Maskinforretning 74762236
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Og hvilket system du har på din maskine.
Hvis det er på hydraulik systemet skal det originalt være en 20w20 olie du skal have på, hvis det er på styretøjet gearkassen er det gear olie, samme type som på gearkassen.
20w20 olien er vidst ikke noget man laver mere, og svare til en 10w40 motorolie, det skyldes at det er en gearolie og motorolie viskositet man sammenligner.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 2
Jeg har frontlæsser og har kunnet mærke at den havde svært ved at løfte hakkede i det og styretøjet skal der drejes meget før den reagerer.
Fik af vide af tidligere ejer at frontlæsser og styretøj har samme opfyldningsprop bagpå. Er lidt forvirret nu. Har købt en 10w40 olie og kommet på den prop bagpå over i venstre side ved baghjulet og det hjalp på både læsser og styretøj.
aug 2011
Ud over det så har deutzen en tandhjulspumpe til hydraulikken og den er ikke så kræsen med hvad olie den køre på.
Desuden er der mange forskellige standard for olie viskositet, generelt kan man sige at den 20w20 der er opgivet til din traktor fra ny, svare osse til en 10w40 eller en 32/46/68 hydraulik olie.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 2
Hvis jeg gerne vil bruge kommende efterår/vinter i laden på at slibe og male mine grønne skærme på min gamle "dame" hvor finder jeg så et sted jeg kan hive mig farven? Er der kendte steder på nettet el skal jeg ud i dyr butik :)?
aug 2011
Så spørgsmålet hvad den er bedst til
I dit tilfælde med deutzen så er 20w20 olie ikke rigtigt noget der bruges længere, og derfor må man finde alternativer, en almindelig 46 hydraulik olie ville være lige så god og hælde på.
Esbjerg maskinemalje har maling i de farver du skal bruge, dem kan du helt sikkert få,hos din lokale maskinhandler til okay priser, evt kan det købes på nettet.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 4
Olie til en Deutz fahr D6507