9.529 visninger
|
Oprettet:
Massey Ferguson 3060 gear problem {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
var ved at køre jord idag med min brors MF 3060 så var jeg på vej tilbage med tom læs så (sprang) den ud af geart eller den (knoore) den ville slet ingenting men så når man sætter den i lav B så gør den det ikk ? så efter et par meter kan man sætte den i A høj gear igen og køre fint ca 100 til 200 meter så gør den det samme med at den mister alt kræften har i nogen ide om hvad det kan være ?? forsat go weekend mvh Jan
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Traktorer: 1 Emner: 8 Svar: 135
Vi har lige købt en MF 3050. Den har samme gearkasse. Jeg har brugt en del tid på at studere styrker og svagheder ved denne type traktor. Det viser sig imidlertidigt at gearkassen er yderst indviklet, og desværre også en smule svag. Det er svært at sige hvad den præcise årsag er. Men traktoren er trods sin alder så ny moderne at fejlen både kan være mekanisk og/eller elektrisk. Hvilken type gearkasse er den med 16/16 eller 32/32?
mvh. Bastian Gaardahl
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 1
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Traktorer: 1 Emner: 8 Svar: 135
jun 2012
Følger: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 1 Svar: 4
i 30'serien.
jun 2012
Følger: 1 Svar: 2
jan 2017
Følger: 1 Svar: 1
Der blev så udviklet et nyt sæt fra fabrikken der blev monteret I de fleste og de skulle kunne holde.
Men hører meget gerne om evt problemer da jeg overvejer at købe en.
apr 2020
Følger: 1 Svar: 1
Er bange for at den ikke kobler 4 hjulstræk til.
Det burde jo ved start være indkoblet og kan så kobles ud ved et tryk på bremsepedalen men det virker som om det slet ikke slår til/fra. Er det en elektrisk sammenkobling??? Lamper lyser godt nok i instrumentbord... nogen der har prøvet det???
Massey Ferguson 3060 gear problem