Frontlæsser {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg har en lille have traktor med frontlæsser på. til at hæve den sidder der så et stempel i hver side på hver sin arm (som normalt) stemplerne er så parallel forbundet, sådan at der kommer en slange fra manøvre ventilen til et T stykke og 2 slanger fra T stykke til ud til hver cylinder i bunden,
og en slange mere fra ventilen til et T stykke og ud til toppen af hver cylinder.
Men jeg tænker at når de er parallelforbundet og hvis jeg løfter noget i den ene side af skovlen, så vil hele belastningen vel være på den bom der går mellem de to arme og med det resultat at det bliver vrit skævt.
Hvad gør man ved det ?
Jeg snakkede med et hydraulik firma, de sagde at normalt var armene forbundet så stift så det ikke betød noget med det skæve træk.
Men så stiv er min frontlæsser ikke. findes der ikke noget man kan sætte på hydraulikken så stemplerne altid trykker synkront.
Hilsen Frank
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Desuden kan du vel læsse skovlen/greben lige, så det problem undgås.
jan 2012
Følger: 35 Følgere: 88 Traktorer: 10 Emner: 14 Svar: 208
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
og ja det samme skævtræk med en meget stiv / stærk mellem bom, men så kunne det holde til det, men så bliver konstruktionen også noget tunger.
hvis nu der var en ventil eller noget som gjorde at stemplerne altid bevægede sig lige langt ville problemet være løst.
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 26
sådan en ventil bruger man sommetider til redskaber som man f.eks. vil have til at klappe begge sider ud samtidig, men den vil gå udover hastigheden og hvis du belaster læsseren så skævt at den alligevel render skrå, eller hvis den taber olie i den ene side vil læsseren blive ved med at stå skrå indtil den har været helt i top.
personligt ville jeg gå læsseren godt igennem og kontrollere for slør i bøsninger eller revner i konstruktionen for at se om der ikke er en anden grund til den ikke er stiv nok
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Til trådstarter
Hvis du køre og piller rødder op eller flytter jord, der ikke lige det brug en gammel frontlæsser er designet til.
Hvor stor/bred en skovl har du på? 1,5-2 meter?
nov 2017
jeg vil tro, at jeg kan løfte omkring 400-500 kg med den, men ved det ikke helt, da traktoren vipper før hydraulikken gir op, men i forhold til den modvægt jeg har, passer det nok meget godt.
og jeg er rigtig glad for den, så det ser ud til på jeres svar, at jeg må i gang med svejseren og forstærke de arme. og tak for svar.
jan 2012
Følger: 35 Følgere: 88 Traktorer: 10 Emner: 14 Svar: 208
nov 2017
Frontlæsser