Ferguson 31 Hjælp til at løsne sammenrustet motor! {{forumTopicSubject}}
Hey hey.
Jeg har en gammel grå Ferguson, som jeg skal have liv i. Den har desværre stået ude nogen tid og har ikke været brugt i mange år, så derfor er motoren groet sammen med tiden.
Hvordan får jeg lige løsnet op? Jeg har givet den et ordenligt skud WD-40 ind i hver cylinder, og har haft håndsvinget på og hvis man ligger lidt kræfter i, kan man godt få den til at bevæge sig et par millimeter, men tør ikke at give den fuld den alt hvad jeg har, frygter stempelringene vil flække. Har haft kigget ind i fra tændrørene og den ser noget rusten ud inde i foringerne, men jeg er vel nød til at få den løsnet via håndsvinget for at kunne skille motoren ad under alle omstændigheder?
dec 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Traktorer: 8 Emner: 11 Svar: 110
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Læste om en på et tidspunkt der havde samme problem med en motor men han havde den til at stå i cola. Tror det var 14 dage. det er syren deri der hjælper så hvis du har mulighed for at prøve det på en eller anden mulighed var det måske en mulighed?
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Traktorer: 4 Emner: 37 Svar: 304
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 23 Svar: 119
Ellers findes der også andre midler der kan gøre det, men prøv og ring til Øster Gesten Speciel, han er olie-mand og ved noget om smøre produkter, også vidunderprodukter.
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 559
Du kan være heldig det kun er gal på en cylinder
Men lige meget hvad, kan du godt regne med stempelringene er færdige...
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 23 Svar: 119
Hvis du piller toppen af kan du jo se om den er meget slidt, hvis der er gravrust i cylinderen skal den jo bores op alligevel og ha skiftet diverse dele.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 13 Svar: 5
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 559
Ferguson 31 Hjælp til at løsne sammenrustet motor!