Maling af plastbagskærme {{forumTopicSubject}}
Hey traktorfolks
Er der nogle der har erfaring med maling af plastbagskærme ? Hvor groft skal man slibe den før og kan man klare sig med en billig plastgrunder... osv osv.
-Ellers deler jeg gerne mine gode som dårlige når jeg kommer videre.
Er lige gået i gang med bagskærmene på min 6900, og forsøger mig med en let slibning, samt Biltemas plastpreimer. Den ligner, lugter og minder meget om kontaktlim på spray, men det er måske normalt...
Bemærkede også at det var som om fortynderen kunne få plasten til at virke fedtet da jeg tørrede slibestøvet af.... nærmest som om den opløste dem en smule...
I morgen kommer der grøn maling på. Vender tilbage med flere erfaringer ;o) forhåbentlig gode...
mvh. Max
feb 2015
Følger: 2 Følgere: 68 Traktorer: 4 Emner: 3 Svar: 15
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Traktorer: 1 Emner: 8 Svar: 135
jan 2012
Følger: 35 Følgere: 88 Traktorer: 10 Emner: 14 Svar: 208
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Traktorer: 4 Svar: 19
Hvad er det for en fortynder du bruger?
Jeg har aldrig haft problemer med at malingen skaller af plastikdele, men jeg sørger altid for at matere plastikken med fin sandpapir først, Det har jeg altid haft succes med. ( Har lært det af en 80 årig Autolakerer ) Og det får lakken til at binde ekstra godt! Hvis du giver flere lag kan du også her matere med vådslibepapir og få et super resultat!
Se vedhæftet billede Måske svært at se på et billede, men plastikfronten på en 4440 kan blive ligesom et spejl! Har fået 4 lag (Esbjerg maskinemalje) med vådslibning i mellem!
feb 2015
sep 2011
Hvis man vil have det til at ligne et suttet bolsje må man arbejde for det Søren!
jan 2012
Plastic på en 4440... ?? Hvor :o) Min 4240 har næsten kun metaldele. Ja jeg har nok noget at lære mht mellemslibning. Det må jeg prøve når de skal males igen efter dette her cirkus.... Bruger alm. cellulosefortynder fra Harald Nyborg, og en sjat efadur hærdelak fra Esbjerg. Malingen er også Esbjerg. Temp. er til skjorteærmer i værkstedet ;o) så det skulle være ok, men vil lige tjekke luftfugtigheden næste gang. Om end der ikke er meget at gøre ved den...
sep 2011
Din fremgangsmåde er fin. Så er det bare at øve sig med sprøjtepistolen.
Plastikken I fronten oven på tanken. Det stykke hvor 50er og 55er serien har enten 3 eller 5 arbejdslys! Det er også stort set det eneste plastik på sådan en HAN!!!
sep 2011
sep 2011
1. for tyk maling
2. Eufadur hærdelak som ikke helt flyder sammen og derfor hærder op for hurtigt
3. for tykt lag maling.
Hvor meget tryk maler du med? og fortynder du malingen samt sier den inden den kommer i sprøjtepistolen?
Min erfaring med eufadur hærdelak er at det bliver en stærk lak, men har aldrig været helt tilfreds med resultatet. (syntes det bliver mat idet)
De fleste vellykkede projeker jeg har lavet er uden Eufadur hærdelak. Og har da ikke kunne fjerne malingen med højtryksrenseren endnu?!
Du kan da evt prøve et tyndt lag uden eufadur og sammenligne om det er synderen?
Håber det er brugbart !
Mvh. Jens
feb 2015
Jeg er ikke professionel maler men maler alt det jeg laver. Så jeg undre mig godt nok over, at det kan give så store problemer. Men måske er mit en anden plasttype. Eller måske i har brugt noget maling uden en ordentlig hærder, som der bliver nævnt.
sep 2011
Jeg har ikke problemer med art male plastik. Men hjælper gerne Max og andre med fif og egne erfaringer. Vii skulle jo gerne kunne hjælpe og lære noget af hinanden. Man kan kun blive bedre!
Jeg skærer det måske også alt for meget ud i pap. Men hvis man kan opnå et bedre resultat så må det da være det man higer efter?
feb 2015
jan 2012
feb 2015
jan 2012
feb 2015
Maling af plastbagskærme