{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
217 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Følger: 4 Emner: 1 Svar: 3

Case IH 1455XL overopheder (koger) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Case IH 1455XL som overopheder under brug.
Jeg har skiftet Køler, vandpumpe, foringer, stempler, Toppakning, Termostat. Jeg har også haft termostaten helt ude og alligevel koger den.... Nogen der har erfaring/ kvalificeret bud på, hvad det kan være og hvordan jeg fejlsøger? Mvh
Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af Lejlighed/Værelse 1.500 kr.
  • Utæt dør/dør binder 1.500 kr.
  • Ophæng af gardiner og fladskærm 500 kr.
  • Skift af tag 4.500 kr.
  • Opsætning af rullegardin, plisségardin, hattehylde og spejl 800 kr.
  • At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Case IH 1455XL overopheder (koger)
  • #1   20. feb Kølervingen ? Er den elektrisk ? Starter den ? Er den direkte trukket - kan den vende forkert ?

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    feb 2025

#2   20. feb Kølervingen sidder udenpå vandpumpen og er trukket mekanisk med en rem så den kører hele tiden

• #3   20. feb Ok, smider køleren så noget varme fra sig ? Kommer der en kraftig varm luftstrøm fra køleren ?
    Pas på fingrene, hvis du stikker en hånd ind og mærker efter !

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    feb 2025

#4   20. feb Det har jeg ikke kontrolleret. Jeg tænker også at jeg kan tage et pistol-termometer og måle på indgang og udgang på køleren og se hvor meget den nedkøler vandet. Er der en nem måde at kontrollere flowet på kølevandet?

• #5   20. feb Altså, en måling af indgangs og udgangstemperatur, kan jo godt snyde. Selv hvis der er stor difference, så kan forklaringen være, at der er lavt flow af kølervæske, men ikke nødvendigvis en god køling, en mindre difference kunne være højt flow af kølervæske, men ikke nødvendigvis en dårlig køling.
    Er der ikke en måde, at få en fornemmelse for at køleren rent faktisk smider en betydelig mængde varme - i form af varm luft.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    feb 2025

#6   i går kl. 10:00 Nu har jeg testet igen. Det viser sig at det bobler i køleren når motoren bliver varm. Jo hårdere belastning jo mere bobler den i køleren. Ved lav belastning koger den ikke og bobler kun lidt. Vi har lavet en co2 test på kølervæsken og den er positiv smiley
    Den oser ikke hvidt. den trækker og kører godt. kompressionstest er også fin. Er der noget jeg bør kontrollere inden jeg piller topstykket af og sender det til kontrol for lækager ?

• #7   i går kl. 10:19 Koger den overhovedet ? eller er det udstødningsgas, der forveksles med kogning ?

Jeg har desværre ikke noget bedre bud end dit eget - kontroller topstykket herunder din helt nye pakning.

Som regel vil kølervæske blive beskidt, og som regel vil udstødning lugte af glykol, når der er utætheder i kølekanaler/ utæt toppakning.

Kommentér på:
Case IH 1455XL overopheder (koger)

Annonce