{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

IH B 275 Diesel {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel IH B 275 Diesel som ikke kan starte. Den har i langt tid haft problemer med at komme igang, så jeg skiftede gløderørene. Men nu kan den slet ikke starte, som i overhovedet ikke!
Når man aktivere forvarmeren kommer der strøm ned til gløderørene, men de bliver ikke varme.
Hvad er det lige der er galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH B 275 Diesel
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 911
    #1   17. nov Jeg tror der er en fejl i monteringen. De kal serie forbindes det vil sige at det er kun det forreste der er stelforbundet. de 2 forbindelses stykker med de store huller skal sidde inderst fra 4til 3 og fra 2 til 1 og så en porselæns isolator på hver. Dernæsten forbindel sen med de små fra 2 til 3 og stel til 1 og den tykke ledning på 4 . Så skulle du kunne måle 1,1 volt spænding uver hvert gløderør og ca 7,5 volt i toppen af nr 4 gløderør
    Hilsen en indkarneret IH mekaniker

• #2   19. nov Hvad hvis den for lidt dieselstart slår den så heller ikke en skid angående dine gløderør prøv at tage dem ud g sæt strøm til dem på filebænken for at se om de virker

• #3   24. nov #1
    Så vidt jeg kan se, så er den serieforbundet som du har beskrevet. Når jeg forvarmer så måler den 1,1 volt på det første gløderør, men de 3 næste ser lidt mærkelig ud på voltmeteret. Der står der 132 mv!
    Hvad er der galt?

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#4   24. nov kunne du komme til at tage et billede af pladseringen af forbindelserne sådan lidt fra oven ? så måske jeg kan se om der skulle være en fejl

• #5   30. nov Giver det her mening?

profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#6   8. dec det kniber med at se forbindelsen unde filteret

• #7   8. dec

profilbillede
  • #8   8. dec

profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#9   8. dec Det ser rigtig ud. nå men har du ca. 4,5 v. ved skruen på det bagerstegløderør? der hvor ledningen går på. eller hvad måler du der

• #10   9. dec På det bagerste gløderør måler jeg kun 130 mv.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#11   12. dec så er der en kortslutning til stel. sikkert på nr 3. har du prøvet at tage dem ud og se efter om hvirvelkammeret har drejet sig så glødetråden går imod og kortslutter 1,3 v er jo det der skal være over 1 gløderør

• #12   13. dec

profilbillede
  • #13   13. dec

profilbillede
  • #14   13. dec Her er nogle billeder af glæderørene når de e afmonteret og forbundet.
    Når jeg måler dem ud, så er der 2 v ved hver gløderør. Men de bliver ikke varme.
    Er det ikke hele pointen at de skal blive varme når man aktivere forvarmeren?

Er efterhånden lidt på bar bund her!!

• #15   13. dec Når jeg afmontere de 4 gløderør og samler dem uden at skrue dem i blokken, kan jeg få dem til at virke som de skal. Så der må være en fejl i kresløbet når de monteres.
    Men den fejl kan jeg ikke finde!
    Er der nogen som har en ide?

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#16   13. dec Jeg tror du skal ringe mig op 61305372 så vi kan få en snak om det det skal kunne fikses. det er bare hurtigere at snakke direkte.

Kommentér på:
IH B 275 Diesel

Annonce