2.957 visninger
|
Oprettet:
Traktor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er den heldige ejer af en Ford 3000 som har gjordt rigtig godt. For noget tid siden satte starteren sig - jeg skilte den og rensede den. Og den kørte fint igen. Efter nogen uger var den gal igen, jeg bestille derfor en ny starter + start relæ.
Begge er nu monteret, men den er helt død, som i der sker ikke en pind.
Batteriet viser 12.46 V DC ned til starteren.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
Den kørte fint da den blev sat ind, så det kan simpelthen ikke være motoren der har sat sig.
Billeder af starten, både gammel og ny kan uploades hvis det giver mening.
Håber nogen kan hjælpe mig her.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 232
dec 2020
Følger: 1 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 16
Det denne starter jeg har købt, og det burde jo være den rigtige. https://agriparts.dk/ap7792-starter-12-volt?search=Starter%20-%2012%20V%202%2C7%20Kw
Der er dog 2 stik til ledning, hvor den der sad på kun havde et stik. I følge diagrammet der kun være en ledning ud over + på tændspolen. - har jeg forsøgt med og flytte til andet sted. Men uden held.
Det der så er rigtig mærkeligt nu, er at jeg ikke en gang kan få den gamle starter til og klikke eller ryge som den gjorde…. Hvad overser jeg her??
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 232
dec 2020
sep 2020
Følgere: 31 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 33
dec 2020
Hvad skal det gør at jeg piller minus af batteriet på traktoren, også sætter startkablerne (både + og -) på fra bilen?
sep 2020
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 50
dec 2020
dec 2020
Jeg havde på et tidspunkt både startkabler og en bister på samtidigt…..????? måske der er noget der er kaput. Men kan bare ikke se hvad der skal gå i stykker nu når laderelæet er skiftet.
Hvordan bære du dig ad med og kort slutte på relæet - imellem hvilke ledninger/stik?
jan 2014
Kan du høre relæ klikke når du drejer startnøglen ? Det skal kunne høres ret tydeligt.
Det er ikke nok at dine kabler sidder rigtig på kontakt til gearkasse, der skal måles. En der drejer startnøgle og en der måler, kommer der strøm før kontakt, kommer der strøm efter kontakt etc.
Hvis du bruger dine start kabler og omgår relæ vil motor så dreje ? Pas på !
dec 2020
Jeg ligger lige nogen billeder op ad starteren i morgen, måske det siger jer noget.
Leif P nævnte at det krævede 13.4 v på batteriet - burde den ikke klikke selv der kun er 12.4 v på som i mit tilfælde?
dec 2020
jan 2014
Det kan være kontakten i startnøglen, sikkerhedskontakt gear/kobling eller et eller andet banalt med ledningen.
Sætter du startkablet direkte på startmotoren, så kommer der 500A til motoren, det er heftigt og motoren løber rundt - og starter eventuelt traktoren. Lad hellere være med det.
sep 2020
Hvis alt virker som beskrevet ligger fejlen i tændingslåsen
Traktor vil ikke starte