3.670 visninger
|
Oprettet:
MF 35X 3 cyl diesel - start “problemer” {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har været ude og investere i en gammel mf35x 3 cyl diesel. Den starter fint, med brug af minimal diesel start og efterfølgende kan man sagtens starte selvom den har stået f.eks en time. MEN det går mig lidt på jeg er nødsaget til at bruge diesel start, da jeg syntes det burde være unødvendigt.
Er det muligt jeg kan blive fri for det, hvis ja, hvordan fejlsøger jeg så?
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 238
Men herre-gud, et lille sprøjt gør da ikke det store.
Jeg vil ikke bruge penge på at få en lettere start. Jeg er bange for det kan blive ret dyrt.
For en måned siden fik jeg renoveret topstykket, da toppakningen var utæt. Den svinede med olie og der kom olie i udstødningen. Ventiler blev fornyet og dyserne efterset. Jeg havde forventet det ville hjælpe på start af kold motor, men det gjorde det ikke.
dec 2014
Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 921
maj 2016
Følger: 12 Følgere: 5 Svar: 24
feb 2021
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
sep 2020
Følgere: 33 Traktorer: 1 Emner: 6 Svar: 33
okt 2019
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Hånd gas trækkes i bund 3 og retur 3 gange.
Efterlades på max 1/3 gas
Forvarm i ca. 30 sek. (min gir et lille ("put" fra manifolden)
Bemærk på original model er forvarmning halvvejs til start mod uret! (Startes mod uret fortsætter man med at forvarme ved start) - hvis eller kontakten er sat rigtigt op.
I varm tilstand startes med uret.
Mærk efter på indsugnings manifolden om den forvarmer. (min forvarmer bliver så varm at jeg ikke kan holde ved den!
Hvis den er kold eller lunken så sæt nyt gløderør på - det gør en verden til forskel.
Min starter i -10 graders frost i andet hug.
jan 2019
Følger: 1 Svar: 20
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
okt 2014
feb 2021
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Jeg er faktisk ikke rigtig klar over hvordan jeg netop forvarmer, hvis det altså virker.. er det ved at dreje halvvejs om mod tænding?
Og tak til alle jer andre for konstruktive svar, der er helt sikkert nogle ting jeg skal have prøvet af..
I tilfælde af min forvarmer måske er færdige, er der så nogle i kan anbefale bedre end andre?
okt 2014
sep 2020
Følgere: 33 Traktorer: 1 Emner: 6 Svar: 33
MF 35X 3 cyl diesel - start “problemer”