15.962 visninger
|
Oprettet:
Traktor til privat på landeveje? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har kig på en gammel traktor som min nabo har til salg, en gammel sag som nok har pløjet sin sidste mark.
Jeg skal ikke bruge den til landbrug hvis det er, kun transport fra mit hjem til arbejdsplads ca 13 km væk.
Hvad stiller jeg så op?
Skal den have plader på, skal den indregistreres?
Har prøver google men kan ikke finde nogen der har min specifikke situation, der bliver altid nævnt noget om anhængere eller plov, ting som jeg ikke kommer til at bruge.
På forhånd tak for svar
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
Hvis du har stel nr på traktor så kan de helt sikkert fortælle dig på den lokale synshal hvad det vil koste dig at have plader på dyret
Mvh. Stig
jan 2017
Følger: 8 Følgere: 10 Traktorer: 2 Emner: 1 Svar: 7
jun 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
sep 2019
Følger: 1 Svar: 3
jun 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
jan 2017
Følger: 8 Følgere: 10 Traktorer: 2 Emner: 1 Svar: 7
Husk desuden, at en traktor med en hvid plade med sort kant er en godkendt traktor tilhørende en landbrugsvirksomhed, gartneri eller skovbrugsvirksomhed og her er der en hel del begrænsninger i anvendelsen og afgiften er meget lav.
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
Dine traktorer må jo ikke bruges til at køre på arbejde med !!!!! Det du har er en såkaldt godkendt traktor hvor du må køre på landevej med egne produkter. Hvis du skal køre på arbejde i traktor så skal den indregistreres som personbil !!!!! Og det koster kassen.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 238
sep 2019
Følger: 1 Svar: 3
Traktor til privat på landeveje?