8.266 visninger
|
Oprettet:
Lov om brug af rotorblink {{forumTopicSubject}}
Ja som sagt jeg kan ikke huske det nu køre jeg en del vej og kørsel med skovbruges maskiner altså traktor og udkørselsmaskiner osv hvordan er det nu reglerne omkring brug af rotorblink er ? Det i offline skov jeg køre meget i som elev men også landevej ? Mvh anders
aug 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 43
men inde i en skov, der ved jeg ikke hvad reglerene er
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Traktorer: 2 Svar: 44
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Traktorer: 1 Emner: 6 Svar: 32
aug 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 43
hvis det er rotorblink på selve traktoren. så har det ikke en skid med at gøre om det er fordi man har noget der stikker 1 m bagud eller 15 cm udover sideree. for det SKAL makeret med en refleks kegle (hvis det er erhverv) eller evt rotorblink.
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 559
Rotorblink skal anvendes, når tvillingehjul, redskaber eller lignende, rager mere end 0,15 m ud fra siden af traktoren, når et frontmonteret redskab rager mere end 1 m frem, eller når et ophængt redskab rager mere end 2 m bagud. Rotorblinket skal være synligt fra alle sider. Derfor kan det være nødvendigt at montere et rotorblink bag på for eksempel en halmvogn, hvis halmens højde forhindrer de bagfrakommende trafikanter i at se rotorblinkeren på traktoren. Ligeledes er der ofte to rotorblink på mejetærskere.
Rotorblink (et eller flere) skal være tilsluttet samme betjeningskontakt.
Det ovenstående citat er kopieret fra www.landbrugsinfo.dk
Udkørsels maskinen er et motorredskab og skal derfor altid køre med rotorblink på vejen.
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Traktorer: 1 Emner: 5 Svar: 559
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Traktorer: 3 Emner: 2 Svar: 33
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for det, det er sku brug bart =) mente osse at der står i loven at vi skal bruge det takker og bukker nu ved jeg hvad min chef skal ud og bestille til mig
Lov om brug af rotorblink