{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.266 visninger | Oprettet:

anders l
anders l
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Lov om brug af rotorblink {{forumTopicSubject}}

Ja som sagt jeg kan ikke huske det nu køre jeg en del vej og kørsel med skovbruges maskiner altså traktor og udkørselsmaskiner osv hvordan er det nu reglerne omkring brug af rotorblink er ? Det i offline skov jeg køre meget i som elev men også landevej ? Mvh anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om brug af rotorblink
  • #1   20. mar 2012 i lygtetændings tiden er det påbudt. udenfor lygtetændingstiden er det op til en selv.

men inde i en skov, der ved jeg ikke hvad reglerene er

• #2   20. mar 2012 Kommer det ikke også an på om man har noget efter Traktoren, og hvis man har noget efter i højlys dag, så bruger man det da for at vise at man er et større køretøj. Sådan har jeg forstået det?

• #3   20. mar 2012 Hvis et redskab stikker 15 cm ud over siden er det påbudt, det fik jeg at vide dengang jeg tog traktorkørekort. smiley

• #4   20. mar 2012 nu skal vi lige have det på det regne. er det rotorblink på traktoren eller er det til at marker ting der stikker ud.

hvis det er rotorblink på selve traktoren. så har det ikke en skid med at gøre om det er fordi man har noget der stikker 1 m bagud eller 15 cm udover sideree. for det SKAL makeret med en refleks kegle (hvis det er erhverv) eller evt rotorblink.

• #5   20. mar 2012 Rotorblink
    Rotorblink skal anvendes, når tvillingehjul, redskaber eller lignende, rager mere end 0,15 m ud fra siden af traktoren, når et frontmonteret redskab rager mere end 1 m frem, eller når et ophængt redskab rager mere end 2 m bagud. Rotorblinket skal være synligt fra alle sider. Derfor kan det være nødvendigt at montere et rotorblink bag på for eksempel en halmvogn, hvis halmens højde forhindrer de bagfrakommende trafikanter i at se rotorblinkeren på traktoren. Ligeledes er der ofte to rotorblink på mejetærskere.

Rotorblink (et eller flere) skal være tilsluttet samme betjeningskontakt.

Det ovenstående citat er kopieret fra www.landbrugsinfo.dk

Udkørsels maskinen er et motorredskab og skal derfor altid køre med rotorblink på vejen.

• #7   21. mar 2012 der er utrolig mange knaldperler der tror at de skal køre med rotor blink ligeså snart at man køre med en traktor på vejen uden nogle redskaber"

• anders l
    anders l Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   21. mar 2012 Søren B
    Tak for det, det er sku brug bart =) mente osse at der står i loven at vi skal bruge det takker og bukker nu ved jeg hvad min chef skal ud og bestille til mig smiley

Kommentér på:
Lov om brug af rotorblink

Annonce