{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.162 visninger | Oprettet:

Karsten hansen
Karsten hansen
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Havetraktor på vejen {{forumTopicSubject}}

Dav sidder lige og snakker med en som siger at han godt må køre på sin havetraktor på vejen til og køre privat til købmanden og alt det der hvis bare han har en ulykke forsirking og lyset virker også siger han der ikke skal nummerplade på. Jeg mener den ikke må benyttes på vejen kun hvis han skal over og slå græs eller noget andet arbejdes sjov, nogle der ved hvad der er rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havetraktor på vejen
  • #1   5. mar 2013 Nej. Det må han ikke, hans skal desuden også minimum have traktorkørekort for at overhovedet må kører den på noget der minder om asfalt.

Lige så snart der skal køres noget der hedder privat, så skal der nummerplader på beregnet til det. Det er lidt hans måde at betale afgift til det danske vejnet, ligesom alle vi andre gør, i bil, knallert, lastbil osv.osv. smiley

• #2   5. mar 2013 Mange tak så fatter han måske lidt smiley

• #3   5. mar 2013 først og fremmest sagde jeg at man skulle have traktorkørekort, da det er et motorredskab som køre under 30.

for det andet sagde jeg at der skulle forsikring på, som min kørelære sagde var en ulykkesforsikring.

nr. plade sagde jeg at jeg ik helt vidste, men så vidt jeg havde forstået skulle man ikk, hvilket er forkert.

men tyk du sagde at man overhovedet ik ku.

• #4   6. mar 2013 Det kan man heller ikke du kan ikke lave den om til en privat brug

• #5   6. mar 2013 tror stadigvæk mere på hvad min kørelære siger end hvad du siger. Og så vidt som jeg kan forstå det mener Jesper det også
    -Lige så snart der skal køres noget der hedder privat, så skal der nummerplader på beregnet til det. Det er lidt hans måde at betale afgift til det danske vejnet, ligesom alle vi andre gør, i bil, knallert, lastbil osv.osv. som han skrev

• #6   6. mar 2013 Personligt har jeg aldrig hørt om nogle der har proppet plader på en havetraktor, så jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. (For hvem gider egentligt kører på tanken/brugsen i en havetraktor? :D)

Men skulle det kunne lade sig gøre, så hedder det forsikring, og nummerplader med rød kant samt kørekort. smiley

Men jeg tror nok motorkontoret vil glo lidt når du kommer og siger du vil have indregistreret din havetraktor... smiley Så jeg tvivler lidt på det må jeg ærligt sige, selvom den går ind under motorredskab. smiley

• #8   6. mar 2013 det er noget med at hvis ens far har et landbrug, og han har den forsikret der igennem ligesom en traktor, må man vidst godt køre på vejen med den.

Kommentér på:
Havetraktor på vejen

Annonce