4.474 visninger
|
Oprettet:
Havetraktor ROPER Gearkasse? {{forumTopicSubject}}
Har sådan en Roper RT16.. Egentlig køre den som den skal..
Men tror gearkassen trænger til at blive efterset.. Der sidder 4 alm gear plus høj og lav..
Døjer lidt med den kan være svær at få smidt i gear.. Man skal sq kende den før den gør som man vil uden og "Knase" nogen der har forstand på sådan noget.. Der f.eks tør skille den af og finde fejlen.?
Den blir brugt til havetraktor.. og kan sagtens køre og springer ikke ud af gear eller noget.. Men trænger til en renovering i gearkassen eller eftersyn..
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det sådan set den du kan se på billedet i min profil... Et rigtig stort gammelt svin.. Hvor der så nu er kommet en Diesel Motor på..
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Med mindre den lige er startet på det..
jul 2012
Men nægter at tro på den skal gøre det... men sq ikke nemt at vide hvor fejlen kan være.. og er sq kun tømrer så lidt bange for at lukke hende op
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 185
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 12 Svar: 140
hvordan vil du finde reservedele til den også? special tandhjul koster kassen,,
men start da med at skifte gearolie på den, det kan tit hjælpe.. evt. kan du få noget tilsætning der smører ufattelig godt.. det har jeg brug på flere biler, med godt resultat..
de har det på krogslund.dk det hedder noget med xeramic.. kender ikke lige andere steder de har det..
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 185
jul 2012
- Nu Spørg jeg nok dumt men hva olie skal der egentlig til i sådan et svin.. og hvor meget mon
Lyder spændende med det Xeramic.. Lyder til det kan hjælpe godt...
aug 2012
Følger: 1 Svar: 6
Ifølge håndbogen over maskinen er der er et mål fra rammen og op til strammerhjulet der skal passe for den kobler ordentlig ud.
Helt præcist 190mm fra bolten i rullen og ned til overkanten af rammen. Du justerer det med det medløberhjul der sidder inde under batteriet.
Desuden fremgår det også at der skal SAE30 motor olie på gearkassen
aug 2011
Følger: 32 Følgere: 34 Traktorer: 2 Emner: 3 Svar: 48
Havetraktor ROPER Gearkasse?